28 Mayıs 2014 Çarşamba

İNTİBAH (NAMIK KEMAL)


ALTINI ÇİZDİKLERİM:
1. (İnsanoğlu) nitekim her nefesini hayatını uzatmak için alır. Gene her nefesinde hayatında bir nefeslik zaman eksilir.
2. Hicrile çifte nehr-i revân oldu gözlerim
    O nihâli hayli zaman oldu gözlerim
(Ayrılıkla akan çifte nehir oldu gözlerim / O fidan boyluyu epey zamandır gözlerim)
3. Nasıl çıldırmadım hayretteyim hâlâ sevincimden
    Lisânından seni sevdim sözün gûş ettiğim demler
4. Büyük bir ihtimaldir ki ölüm korkusunun bütün insanoğlunu kapsaması da ölümün bir kimseye bir kere geldiği için ölüme alışmanın imkanı olmadığındandır.
5. Sevdiğini üzmemek için doğruyu gizleme. Zirâ bir vakit gelir ki sevdiğin, o gizlemeden haber alır da korktuğundan ziyade üzülür.
6. Aşk birdenbire ortaya çıkabilir ama birdenbire bitmez.
7. Dostum alem seninçün olsa ger düşmen bana
    Gam değil zirâ yetersin dost ancak sen bana
(Dostum, senin yüzünden alem bana düşman olsa, umrumda değil; çünkü bana dost olarak yalnız sen yetersin.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...