12 Eylül 2015 Cumartesi

KİTAPLIĞIMDAKİ KİTAPLARI DAĞITIYORUM

     Bu ay taşındığımızda ne kadar çok ve ne kadar gereksiz eşyaya sahip olduğumuzu fark ettim. Bir de biz nasıl olsa taşınacağız diye fazla eşya almamıştık. Yani öyle sanıyorduk. Bu durum beni çok yordu. Artık daha az eşyayla yaşayacağım ve kullanmadığım, gereksiz gördüklerimi dağıtacağım diye bir karar aldım. Önce kıyafetlerden başladım, sonra mutfak eşyalarından. Sıra geldi kitaplara.

     Yanlış anlaşılmasın, kitapları asla gereksiz görmüyorum ancak yıllar içinde kitap alma hastalığımdan dolayı 400'den fazla kitabım oldu. Şu an okunmayı bekleyen 100 civarında kitabım var mesela. Bu durumda artık kitaplarımı koyacak yer bulamıyorum. Kendi evimiz olsa güzel bir kitaplık yaptırır, bütün kitaplarımı sıralardım ama şimdilik bu imkanımız da yok. Bir de artık aldığım ve okuduğum her kitabı saklanmaya değer görmüyorum. Şu an benim için her kitap aynı değerde değil. Mesela aralarında bir daha asla okumayacağım, göz atmayacağım kitaplar da var. Bunları boş yere evimde tutmak istemiyorum. Eskiden çocuklarıma bırakacağım derdim ama çocuğum olacak da bu kitapları okuyacak seviyeye gelecek de... En az 15 seneden bahsediyoruz burada. Kaldı ki artık bilişim çağındayız. Belki gelecek nesil kitapları sadece teknolojik aletlerden okuyacak.

     Yeni atandığım okulun kütüphanesine bağışlanmak üzere bir koli kitap ayırdım. Bir koli de sevgili arkadaşım Sebo'nun Günlüğü'nün okuluna bağışlanmak üzere ayrıldı. Geriye kalan kitapları da siz takipçilerime hediye etmek istedim.

     Blogumu takip edenler bilir. Birkaç kitap çekilişi yaptım ama kendi adıma bu çekilişlerden istediğim verimi alamadım. Takipçi sayım çok arttı, bunu inkar edemem ama blogumun okunma ve yorum alma sayısında belirgin bir artış olmadı. 106 takipçim var şu an.Yazılarıma yorum yapan kişi sayısı ise ortalama 10 kişi :-( Sırf çekiliş için beni takip eden ve yazdıklarımı hiç okumayan birine hediye vermektense beni gerçekten takip eden birine hediye vermek istiyorum. Bu yüzden şöyle yapacağım. Her ay bloguma yorum yapan kişileri yazıp çekilişle birine beş kitap hediye edeceğim. Birden fazla yorum yapan kişiler yaptıkları yorum kadar çekiliş hakkı kazanacaklar. Çekilişe katılmak için takipçim olmanıza bile gerek yok. Eylül ayında herhangi bir yazıma, bu geçen senenin bir yazısı da olabilir, yorum yapan herkesi onlar istemese bile çekilişe katacağım :-) Böylece beni gerçekten okuyacak bir arkadaşı ödüllendirmiş olacağım.

     Yalnız dediğim gibi bu kitaplar benim kitaplığımdan yani ikinci el. Burayı vurguluyorum ki sıfır kitap göndereceğimi düşünmeyin.

     Şimdilik 35 kitap ayırdım bu çekilişler için. Dediğim gibi her ay birine kendi seçeceği 5 kitabı yollayacağım. Kitaplar düzenli olarak güncellenecek. Şimdilik kitapların fotoğrafını koyuyorum, bir ara isimlerini de yazarım. En sağdaki sıra cep boy kitaplar, diğerleri normal boy.

kitap dağıtıyorum.

     Yurt dışında yaşayan biri çekilişi kazanırsa yurt içinden bir adres verdiği takdirde kitaplarını ulaştıracağım ama yurt dışı gönderimi yapmayacağım. 

     Temmuz ayına kadar bu çekilişlere devam etmeyi düşünüyorum. Aksi bir durumda sizleri bilgilendiririm. Şimdilik hoşça kalın. Görüşmek üzere. 

51 yorum:

  1. Biz bloggerlar için en önemli şeylerden biri de okunduğunu bilmek ve fikirleri görebilmek. Fakat, ne yazık ki bu konuda yorum yazmak bazen hepimize zor gelebiliyor.
    Ve ne kadr güzel düşünmüşsünüz. Keşke, o çok değerli kitaplar için yeriniz olabilseydi ama bu bile başkalarına bir anlamda harika fikir...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi adıma eğer ilgimi çeken bir yazı okuduysam mutlaka yorum yazıyorum. Hatta takip etmediğim bloglara bile. Blog yazmanın en güzel tarafı yazdıklarına yorum alıp onları yazan kişiyle etkileşime geçmek. Yorum okumayı ve cevaplandırmayı çok seviyorum :-)

      Sil
  2. Diğer eşyalara göre kütüphanendeki kitaplarını dağıtman en zoru olmalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden ben de böyle düşünürdüm. Kitaplarımı değil dağıtmak ödünç vermekten bile hoşlanmazdım ama işte insan yıllar içinde değişebiliyor .-)

      Sil
  3. Çok zor iş, kitapları vermek yani, kolay gelsin :'')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çok sevdiğim kitapları vermek tabii ki çok zor olurdu ama bu kitapları vermek bende rahatlık uyandıracak. Hem evde yer açılacak hem de takipçilerimden birini sevindireceğim. Kitaplığımda boş boş duracaklarına birileri tarafından okunacaklar. Bu da beni mutlu ediyor :-)

      Sil
  4. Zaten genelde uğrayıp yorumladığım bloglardan birisin ama içim gidiyor kitaplarını dağıtmana ne bileyim işte... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok gitmesin için. Ben gönül rahatlığıyla vereceğim :-)

      Sil
  5. Ya nasıl kıyabileceksin. Yaklaşık üç ay önce birdaha okumam dediğim kitapları takas ettim iki kitaba bir kitap. Şimdi çok pişmanım :( çekilişlerine beni de kat olur mu? Ama pişman olacağın bişey de yapma. Kendine iyi bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-) Çok güzel bir yorum olmuş bu. yorum yaptığın için otomatik olarak katılmış oldun zaten. Bir ara yine birkaç kitabımı dağıtmış ama sonra onları verdiğim için pişman olmuştum. Bu yüzden bu sefer vereceğim kitapları daha dikkatli seçtim. Umarım pişman olmam :-)

      Sil
  6. Çekiliş için getirdiğin kıstasa bayıldım. Ben de çekiliş yapmak istiyorum ne kadardır ama dediğin nedenlerden dolayı içime sinmediği için bir türlü yapamıyorum. Bu yöntemi deneyebilirim belki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipçi sayısını cidden arttırıyor ama sadece çekiliş ve sonucunu açıkladığım yazıların okunma - yorumlanma oranı artıyor. Diğerlerinde bir gelişme olmuyor. Bu yöntemle en azından gerçekten beni okuyan birini sevindirmiş olacağım. Bu yöntem içime daha çok sindi.

      Eğer makyaj blogun için çekiliş yaparsan ve kozmetik ürünleri verirsen bayağı katılım olur. En çok o tarz çekilişler ilgi çekiyor :-)

      Sil
    2. Aslında kitap blogumda bir çekiliş yapmak istiyorum. Katılım daha elit olur diye düşünüyorum. yani en azından okumayı, kitabı seven insanlar katılır, daha samimi olur...
      Makyaj çekilişlerine ülkenin tüm blogları katılıyor neredeyse :) Ama bir gün makyaj için de bir çekiliş düzenleyeceğim. Çünkü geliştirmek adına bir adım atmam gerekecek yakında. Şu an çok durağan. Yeni yayın bile yapamıyorum.

      Sil
    3. Benim için de blogum son dönemlerde duraklama devrine girdi. Ben de hareketlendirmeye çalışıyorum. Aslında yazılacak çok konum var ama yazma şevkini bulmam lazım. Bir de yazın blogumun okunma oranı çok düştü. Şimdi okul zamanı millet tatilden döner, eski günlere döneriz diye umut ediyorum.

      Sen bence gayet iyi okunuyorsun ama tabii insan her zaman daha fazla kişiye ulaşmak istiyor. O zaman birkaç yayın hazırla, öncesinden bir çekiliş yap. Çekiliş döneminde de yazılarını yayınlarsın, daha çok kişiye ulaşmış olur. Ben böyle yapardım :-)

      Sil
    4. Hazırlanmış yayınları çekiliş döneminde yayınlamak güzel fikir Şule. Bunu değerlendireceğim, teşekkürler :)

      Sil
  7. Çok teşekkür ederim canım, inan çok mutlu oldum :D Çok incesin ;) Okulumuzun kütüphanesinin durumu içler acısı, umarım böyle değerli bağışlarla okunabilir kitaplarla dolu, ferah bir kütüphane durumuna gelir. Bu sene bununla ilgileneceğim.
    Çekilişlerde hiç şansım yoktu belki bu şekilde güzel güzel kitaplar kazanabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Dediğim gibi sen sosyal medyayı kullanarak bu kütüphane oluşturma fikrini duyur. Biz Midyat'taki okulumuza 3000 kitap kazandırmıştık. Kırtasiye ürünleri hariç. Ülkemizde halen iyi insanlar var. Onlara ulaşman lazım.

      Sil
  8. Yazıyı da şimdi gördüm ilk yorumu başkalarına kaptırmışım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yorum önemli değil. Sen bloguma o kadar çok yorum yapıyorsun ki büyük ihtimalle çekilişi sen kazanacaksın zaten ama yine de şans işte :-)

      Sil
    2. hep destek tam destek, Sebo arkanda ;)

      Sil
    3. Tişikkirlir Süpermen :-)

      Sil
  9. Merhaba ablacım yorum yapmayalı uzun zaman olmuş şimdi farkına vardım.Çok yüce gönüllü olduğun belliydi şimdi katmerlendi.Ne yazık ki herkes bu kadar paylaşımcı olamıyor. Seni çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Benden de sana sevgiler :-)

      Sil
  10. ınsallah kıtapların gerçekten okumaya değer veren ınsanlara gıder sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Ben de öyle olmasını sağlamaya çalışıyorum.

      Sil
  11. Kitaplarımı hala paylaşamayanlardanım ama bir süre sonra da asla okumayacağım hatta bunu neden almışım ki dediğim kitaplar da gözüme batıyor.. Bu bağlamda gerçekten isekli, okumaya gönüllü, kitap sever birilerinin işine yarayacak bir etkinlik olmuş :)
    Şu ara bende aynı dertten müzdaribim.. Yani normalde okunma oranına ya da takipçi sayısına çok takılan bir olmamama rağmen, birbirinin taklidi olan bloglara olan talebi görünce hevesimi kaybedebiliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipçi ya da görüntülenme sayısı benim için de çok önemli olmazdı ama sizin de dediğiniz gibi bakıyorum vasat bloglar bile binlerce takipçiye ve yüz binlerce görüntülenme oranına ulaşmış. Yazıları otuz civarında yorum alıyor. bunu nasıl sağladılar ve sağlıyorlar anlamıyorum işte :-( Aslında becerebileceğimi bilsem bir de kozmetik blogu açardım ama o işlerden anlamam. Hem kitap blogundan daha fazla ilgi görürdü hem de firmalardan hediyeler alırdım. Güzel iş :-)

      Sil
  12. Dilerim değer bilen kitap kurtlarına gider.Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım. Ben de öyle olmasını sağlamaya çalışıyorum :-)

      Sil
  13. Bak ikea'da kutular var böyle kocaman, sandık gibi oluyor, onlarda saklayabilirsin. İlerde kütüphanene koyarsın, bir daha düşün :) Ben öyle yapıyorum. Okuyamadığım, yarım kalan kitapları da sağa sola dağıtıyorum. alırken seçici davranıyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bundan sonra alırken ben de daha seçici olacağım. İndirimde diye her kitabı almayacağım :-) Çok beğenmediğim kitapları, bir daha okumam dediğim kitapları dağıtıyorum zaten. Klasikleri veya çok sevdiğim kitapları değil. Şimdilik pişman olacağımı düşünmüyorum, umarım olmam da :-)

      Sil
  14. çok güzel düşünmüşsünüz ama umarım ilerde pişman olmazsınız :( benim büyük bir arşivim yok ama bir köşede de dursalar vazgeçmem çok kolay olmazdı sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdilik pişman olacağımı düşünmüyorum. Umarım olmam :-)

      Ben geçen yıllarda kitaplarımı değil dağıtmak, okunması için ödünç vermekten bile hoşlanmazdım ama işte sahip olduğum kitap sayısı çoğalınca artık bazılarına yol vermek istedim.

      Sil
  15. bu çok güzel düşünceni yarın paylaşayım da okurun yorumcun artsın hem de kitaplarından faydalansınlar işteeeee :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel olur. Şimdiden teşekkürler canım :-)

      Sil
  16. ayrıca, kitaplardan kurtulmak da ben de pek severim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda beni destekleyen birini buldum ya çok rahatladım. Bütün yorumlar "Kitaplarını nasıl verirsin ya?" şeklindeydi. İçimi rahatlattın valla :-)

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. Gördüm şimdi. Çok teşekkür ederim canım. Yalnız sen de bu yorumlarınla çekilişime otomatikman katılmış oluyorsun. Kitaplar sana da çıkabilir :-)

      Sil
  18. merhabalar deep sayesinde blogunuzu keşfettim takibe aldım. deep bilir elimden geldiğince takip ettiğim bloglara yorum yapmaya calısırım :) sırf çekliş için yorum yaptıgımı düşünmenizi asla istemem. tıklanma sayısından cok yorumlara bakıyorum. nedense yorumlar beni daha cok mutlu diyor. yorumların blogerler için ne kadar önemli oldugunun bilincindeyim. çekilişiniz hayırlı olsun sevgiler.

    bende bloguma beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de yorumları daha çok önemsiyorum. Yazılarım binlerce kez görüntülenmiş olsa bile yorum yoksa sanki kimse okumamış gibi geliyor. Ben de elimden geldiğince okuduğum her yazıya yorum bırakmaya çalışıyorum. Keşke herkes bizim gibi olsa :-)

      Sil
  19. Ben de daha az eşyayla yaşamaya çalışıyorum. Fazlalık her şey gözüme batıyor. Ama kitaplar konusu ne bileyim biraz hassas konu sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hassasiyeti ben de biliyorum. Eskiden olsa kitaplarımı dağıtacağımı söyleseler asla inanmazdım ama yıllar önce okuduğum ve beğenmediğim veya bir daha okumayacağımı bildiğim kitaplar öylece evde duruyorlar. Hem yer kaplıyorlar hem de bu kitapları severek okuyabilecek insanlar var. Ben de böyle bir karar aldım. Umarım sonradan pişman olmam :-)

      Sil
  20. Kitapları dağıtmanız üzücü ancak bjr taraftan kitap okumayı seven bir insana giderse hoş birşey.ilerde kendi eviniz olur insallah koca bir kitaplik yaptırırsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah. Ben de öyle umut ediyorum. Bir odanın bir duvarını boydan boya kitaplık yapma hayalim var. İnşallah gerçekleşir. İyi dilekleriniz için teşekkürler. :-)

      Sil
  21. Merhaba. Seni çok taktir ettim. Ben hangi kitap olursa olsun elimden çıkarmaya kıyamıyorum. Onlar tozlandıkça ben mutlu oluyorum. :) Harika bir cesaret bence, bravo! Ayrıca kitabın sıfırı, ikinci eli olmaz bence. Bu nedenle ikinci el demen o kitapların değerini daha bile arttırıyor. :) Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Özkaya, güzel yorumun için teşekkür ederim :-) Sevgiler.

      Sil
  22. Ben de sizin gibi düşündüğüm için kitaplığımda bir daha okumayı düşünmediğim kitapları elden çıkartmak için çekiliş yöntemine başvurdum ama dediğiniz gibi bu hiç de verimli bir yöntem olmadı, blogun okunmasına bir katkı sağlamadı. Ama bu yöntem çok güzel. Müsadeniz olursa ben de kendi blogumda uygulamak istiyorum. Tabi ki fikrin size ait olduğunu belirtmek şartıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuuuk, tabii uygulayabilirsin. Zaten bu yöntem insanların hoşuna gitti. Başka arkadaşlarım da uyguladı. Bence klasik çekiliş şartlarındansa bu şekilde yapmak daha verimli olur :-)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...