10 Ekim 2015 Cumartesi

ON İKİNCİ GECE (ÖZET) – WİLLİAM SHAKESPEARE



   william shakespera on ikinci gece kitap özeti
      Herkese merhaba. Bu aralar mevsim geçişinden mi bilmiyorum içimden hiçbir şey yapmak gelmiyor. Halbuki yapmam gereken ve yapmak istediğim o kadar çok şey var ki. Bloga yazı yazmak da bunlardan biri. Yazılmayı bekleyen o kadar konu varken maalesef son zamanlarda hiçbir şey yazmadım. Ben de üniversite yıllarında okuduğum kitapları yazdığım defteri çıkardım ortaya. Bu deftere kitapların özetlerini ve sevdiğim cümlelerini yazmışım ama kitapla ilgili yorum yazmamışım. Aradan yıllar geçtiği için de (Ben üniversiteyi bitireli yedi sene oldu) maalesef kitapları çok net hatırlayamıyorum. Bu yüzden yanlış bir şey yazmamak için yorumlarımı eklememeye karar verdim. Bu kitapların sadece özetini ya da alıntılarını yazacağım. Maksat hem blogu boş bırakmamak hem de bu kitaplarla ilgili az da olsa sizi fikir sahibi yapmak. Shakespeare’den başlıyorum. Yazarın şimdilik okuduğum tek kitabı bu ama bir ara bütün kitaplarını alıp hepsini okumak istiyorum. 


 ON İKİNCİ GECE KİTAP ÖZETİ
     Viola ve Sebastian adında iki kardeşin içinde bulunduğu gemi batar. İkisi de bu kazadan kurtulur ve İllyria’ya ulaşırlar ama birbirlerini kaybettikleri için ikisi de kardeşinin öldüğünü düşünmektedir.

     Viola, erkek kılığına girip İllyria dükü Orsino’nun yanında çalışmaya başlar. Bu arada düke aşık olur ama dük Olivia adında bir kontese aşıktır. Dük Viola’dan, Olivia’ya giderek ona olan aşkını anlatmasını ister. Viola erkek kılığında olduğu için Olivia onu erkek zanneder ve Viola’ya aşık olur.

     Olivia’nın kahyası Malvolio’ya; Olivia’nın amcası Toby, Olivia’ya aşık olan Andrew ve Olivia’nın hizmetçisi Maria bir oyun oynarlar. Olivia’nın ağzından Malvolio’ya ona aşık olduğunu anlatan bir mektup yazarlar. Malvolio buna inanır ve kendini komik duruma düşürür. 

     Bu arada Sebastian’ı da Antonio adında bir kaptan kurtarmıştır. Sebastian ve Viola birbirlerine çok benzediği için insanlar onları karıştırır. Olivia, Viola sandığı Sebastian ile evlenir. 

     Oyunun sonunda herkes bir araya gelir ve gerçekler açığa çıkar. Viola Sebastian’ın, Sebastian Viola’nın ölmediğini öğrnir. Olivia ve Sebastian birbirine aşıktır. Dük de Viola’nın kadın olduğunu öğrenmiş ve ona aşık olmuştur.

12 yorum:

  1. Olsun yine yazıyorsun fırsat buldukça. Benim gibi blog sahibiyim deyip de yazmaya üşenenlerden değilsin ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer üşenmezsem akşam birkaç yazı yazıp hafta boyunca yayınlayacağım. Eğer üşenirsem eski defterimden çıkanları paylaşmaya devam. Blogumda iki günde bir yazı olsun istiyorum.

      Sil
    2. Helal olsun vallahi, azmine hayranım ;)

      Sil
  2. Shakespeare en sevdiğim yazarlardan bir tanesi. Tekrar okumak istediğim oyunları var, ara sıra aklıma geliyor ama zaman bulamadım bir türlü derken bu yazıya denk geldim :) On İkinci Gece'yi ben de okuyalı çok uzun yıllar geçti gerçi ama komedileri arasında en sevdiklerimden bir tanesi. Sahne üstü uyarlaması açısından da oldukça elverişli ve keyifli olması nedeniyle en popülerlerinden bir tanesi olmasına şaşmamalı. Alt metinleriyle birlikte keyifli bir oyun bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir ara yazarın bütün kitaplarını almak ve hepsini okumak istiyorum. Tiyatroda Makbet'i izlemiştim. Çok etkileyiciydi. Yine bir oyununa denk gelirsem kaçırmam. Yorumunuz için teşekkürler :-)

      Sil
  3. Ne güzel bir şey yapmışsın yazmakla. Çünkü unutuyor insan okuduğu kitapları. Bloga yazmaya bile üşeniyorum ben bazen ama yazmak lazım gerçekten. Ben Shakespeare hiç okumadım, okumak istiyorum ama hangisini okumalıyım ilk önce onu bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef son zamanlarda bloga yazmaya ben de üşeniyorum. Bir hafta Karadeniz turu yaptım. Çok güzel geçti, üşengeçlikten yazmadım. İleride detayları unutacağım :-(

      Benim Shakespeare'den okuduğum tek kitap sanırım bu. Bir de Makbet'i tiyatroda izlemiştim. Tarzını seviyorum ama. İleride setini alıp bütün kitaplarını okumayı planlıyorum. Sen de en meşhur kitaplarıyla okumaya başlayabilirsin. Romeo ve Juliet, Makbet, Hamlet vb..

      Sil
    2. @dilek eren

      eğer trajedilerinden birini okumak isterseniz romeo ve juliet, hamlet, othello ya da macbeth'i,
      komedilerinden okumak isterseniz de hırçın kız, bir yaz gecesi rüyası, ya da onikinci gece'yi önerebilirim. hepsi birbirinden harikadır.

      Sil
  4. blogu boşlamayalım lütfen , :D ama gerçekten ki yazmak lazım bazen , canımız sıkılsa da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle yapmaya çalışacağım. Hedef iki günde bir yazı :-)

      Sil
  5. Daha çok Shakespeare okuu <3 Ben 6. sınıfta başlamıştım Shakespeare okumaya. İngilizce öğrenene kadar çeviriden okudum. Sonra İngilizcelerini okumaya başladım. Ve hatta 4 Shakespeare oyununda rol aldım ;) Bu yıl mutlaka birini oku, sohbet edelim hakkında, olur mu? :) Hatta hangisini okuyacağını önceden bana söylersen ben de tekrar okuyabilirim detaylarını hatırlamak için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nail Art in Wonderland, daha çok Shakespeare okumak istiyorum. Hatta bütün kitaplarını almayı ve okumayı planlıyorum ama birkaç yıl sonra yapabilirim ancak :-(

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...