31 Temmuz 2016 Pazar

TEMMUZ ÇEKİLİŞİMİN KAZANANI

Artık çekiliş sonuçlarını açıklamak için yeni ayın ilk gününü bekleyemiyorum, ayın son gününde açıklıyorum. Bloguma bugün yorum yapan arkadaşlar ağustos çekilişine hak kazanacaklar.

Evet, bloguma yorum yapan kişiler arasından yaptığım çekilişle her ay bir arkadaşıma kütüphanemden beş kitap hediye ediyorum. Bu işi on bir aydır yapıyorum ve bir sene daha yapmaya karar verdim. Şimdilik fazla bir şey söylemeyeyim çünkü bununla ilgili ayrı bir post yazacağım ama sizleri güzel sürprizlerin beklediğini söyleyebilirim.

27 Temmuz 2016 Çarşamba

Mid-Year Book Freakout: 2016 Edition (Mimlendim #12)

Herkese merhaba. Mim yapmaya bayıldığımı beni takip edenler biliyor. Sevgili Esseve Rin de sağ olsun beni mimlerinde hiç unutmaz. Beni mimlediği bu mim geçen yıllarda da yapılmış ama ben ilk kez bu sene gördüm. Yılın ilk yarısını geride bıraktığımız için neler okumuşuz görmek amacıyla “En”leri seçiyoruz. O zaman başlayalım bakalım.

sule uzundere blog george orwell - 1984

1. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap? 
GEORGE ORWELL – 1984
1984 bir klasik ama ben okumayı hep ertelemiştim. Bu sene blogger arkadaşlarla okuma etkinliğinde 1984’ü beraber okuduk. Gerçekten sarsıcı ve etkileyici bir ditopyaydı. Bu türe alışkın olmayan beni dağıttı diyebilirim. Kitapla ilgili ayrıntılı yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

24 Temmuz 2016 Pazar

PAZAR 6’LISI: ALIŞVERİŞ SEPETİMDEKİ 6 KİTAP

pazar 6'lısı alışveriş sepetinizdeki 6 kitap
Herkese merhaba. Geçen hafta ülkenin malum durumundan dolayı yazmadığımız Pazar 6’lısı yazılarına kaldığımız yerden devam ediyoruz. Umuyorum ki siz blogger arkadaşlarım bizi yalnız bırakmayacaksınız. Bilmeyenler için açıklayayım: Pazar 6’lısı etkinliğinde her pazar belli bir kategoride 6 kitap seçiyoruz. Detayları buradan öğrenebilirsiniz. Bu haftanın konusu da alışveriş sepetimizdeki 6 kitap. Bu yazıyı yazarken gerçekten Kitapyurdu.com’u açtım ve alışveriş sepetime baktım. Bakalım ben hangi kitapları almak istiyorum:

23 Temmuz 2016 Cumartesi

TÜRKÇENİN SIRLARI – NİHAT SAMİ BANARLI

sule uzundere blog kitap yorumu
Gerek ülkenin içinde bulunduğu durumlar gerekse blogumun görüntülenme ve yorum alma sayısının çok düşmesinden dolayı bloga pek yazı yazasım gelmiyor ama hiç yazmamazlık da edemiyorum. Eğer buralardaysanız ses edin lütfen. Zaten birçok blog yaz tatiline girdi gibi, buralarda olan bizler birbirimize destek olalım.

Üniversite yıllarındaki notlarımdan sonuncusunu yazdım bugün. Türkçe öğretmenliği okuduğum için okul zamanı Türkçe diliyle ilgili kitaplar da okudum. Okul bittikten sonra bu okumalara son verdim ama kendimi geliştirmek ve paslanmamak için okumaya devam etmem gerektiğini biliyorum. Nihat Sami Banarlı’nın Türkçenin Sırları kitap yorumum bana bir işaret olsun. 

14 Temmuz 2016 Perşembe

MİMLENDİM #11 ŞULE UZUNDERE KİMDİR?

mim kimdir şule uzundere
Bizim zamanımızda bebekler sepete oturtulur fotoğrafları çekilirdi :-) 

Sevgili Okuyan Muggle beni haftalar önce mimlemişti ama araya başka yazılar girince hayat hikâyemi yazmak bugüne kaldı. Aslında hayatımı yazsam roman olur (!) ama ben bir blog yazısına sığdırmaya çalışacağım. O zaman başlayalım beni tanımaya J (Okuyan Muggle’ı tanımak isterseniz onun yazısını buradan okuyabilirsiniz).

30 Ağustos 1987 yılında Adana’da doğdum. Eğer erkek olsaymışım adımı Zafer koyacaklarmış ama kız olunca Şule koymuşlar. Babam zafer bayramında doğduğum için kimsenin doğum günümü unutmayacağını ve bütün Türkiye’nin benim doğum günümü kutladığını söyler J Kimliğimi geç çıkardıkları için nüfus memuru kimliğin çıkarılış tarihini doğum tarihi olarak yazmış. Kimliğe göre 9 Eylül’de doğmuşum yani İzmir’in kurtuluşunda. J

10 Temmuz 2016 Pazar

Pazar 6'lısı : Kitap Bloglarına Vereceğiniz 6 Tavsiye

pazar 6'lısı kitap bloglarına 6 tavsiye
Evet, uzun bir aradan sonra Pazar 6’lısı yazıları geri döndü. Biz her pazar belli bir kategoride yazıyoruz. İsteyen her blogger bize katılabilir. Hatta ne kadar kalabalık olursak o kadar zevkli olur bence. Detayları buradan öğrenebilirsiniz. Temmuz ayının kategorilerini de aşağıda paylaşıyorum ki ne yazacağınızı şimdiden düşünmeye başlayın J
pazar 6'lısı kitap bloglarına 6 tavsiye

9 Temmuz 2016 Cumartesi

YAPBOZ KOLEKSİYONUM #3


Blogumu uzun zamandır takip edenler yapboz yapmayı ne kadar sevdiğimi bilir. İlk yapbozum 500 parçaydı ve iki sene önce bitirmiştim. Yapboz yapmayı o kadar sevdim ki bu iki senede yedi yapboz aldım ama gerek iş hayatının yoğunluğundan gerekse başka hobilerime yoğunlaşmamdan dolayı o yedi yapboz iki yıldır evde bekliyordu. Haziranın son haftası Gümüşhane’ye kardeşimi ziyarete gittiğimde en beğendiğim yapbozlardan birini kardeşimle beraber yaparız diye  yanımda götürdüm. Kardeşimle birlikte 1000 parçalık bu yapbozu yaklaşık bir haftada bitirdik.
puzzle yapmak

6 Temmuz 2016 Çarşamba

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ 2016 OKUMA LİSTEM

sule uzundere blog yaz okuma şenliği 2016
Okuma şenliklerini takip eden arkadaşların bildiği gibi yıllardır bu etkinlikleri sürdüren Pinuccia bu görevi sevgili Gül Özdemir’e devretti. Kendi adıma Gül’e çok teşekkür ediyorum. Okuma şenliklerine bir senedir düzenli katılıyorum ve her üç ayda bir okuma listesi hazırlamak, o mevsim kaç kitap okumuşum, şenlikte kaçıncı olmuşum gibi sorulara cevap bulmak benim için çok zevkli bir etkinlik. Bir an bu zevklerden mahrum kalacağımı sandım ama sağ olsun Gül bizi şenliksiz bırakmadı J Şenliğin kategorilerine ve detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Evdeki okunmayı bekleyen kitaplarımdan kategorilere uyan kitaplarımı seçtim. Bütün kategorileri dolduramadım ama zaten hiçbir şenlikte listemin hepsini okumayı başaramadığım için bunun sorun olacağını sanmıyorum J Her şenlikte okuma listesi yapar, sonra kafama göre okurdum ama bu şenlikte seçtiğim kitaplara sadık kalmayı planlıyorum. Bakalım üç ayın sonunda seçtiğim kitaplar değişmiş olacak mı?

İşte benim yaz okuma şenliği 2016 için seçtiğim kitaplarım:

2 Temmuz 2016 Cumartesi

HAZİRAN ÇEKİLİŞİMİN YENİ KAZANANI

Son üç aydır çekiliş kazanan arkadaşlar bana zamanında ulaşmadıkları için çekilişi yineliyorum. Bu ayın kazananını da tekrar belirlemek durumunda kaldım. Bloguma 117 yorum yapılmış haziran ayında. Bu yorumlardan kazanan numarayı internetten belirledim.

kitap çekilişi

Ve o kazanan yorumu yapan arkadaş da:

kitap çekilişi

Sevgili Gözde Okuyan Muggle blogunun sahibi ve blogumun en sıkı takipçilerinden biri. Onun kazanmasına çok sevindim. Kendisini tebrik ediyorum. Umarım Gözde bana vaktinde ulaşır da çekilişi tekrarlamak zorunda kalmam J Kendisinin iletişim bilgilerini 4 Temmuz Pazartesi günü saat 16.30’a kadar suleuzundere@hotmail.com adresine yollamasını rica ediyorum aksi takdirde hakkını kaybedecek. Kitaplarının gönderimini bayram sonunda yapacağım.


Şimdilik hoşça kalın, yeni yazılarda görüşmek üzere. 

1 Temmuz 2016 Cuma

HAZİRAN AYINDA OKUDUKLARIM (2016)

sule uzundere blog kitap yorumları haziran ayında okuduklarım

Evet, sonunda istediğim kadar okuyabildiğim bir ay geldi. Bu ay tam 11 kitap okudum. Benim için rekor bir sayı. Kim bilir belki yazın rekorumu geliştiririm. Lafı çok uzatmak istemiyorum çünkü zaten uzun bir yazı olacak. Okuduğum 11 kitabı kısaca anlatmaya ve altını çizdiğim cümleleri yazmaya başlıyorum.

sunay akın tuncay terzihanesi

SUNAY AKIN – TUNCAY TERZİHANESİ
Bu sene Sunay Akın’la tanışma ve kaynaşma senem oldu. İki sene önce D&R’dan yazarın üç kitabını almıştım. Bir Çift Ayakkabı ve İstanbul’un Nazım Planı kitaplarını okudum, yorumladım. Bendeki son kitabı Tuncay Terzihanesi’ni de bu ay okudum. Kitap bildik Sunay Akın türünde yazılmıştı. Yine çok hoş anılar, alıntılar ve ilginç konular vardı ama bu kitabı diğer iki kitabı kadar çok sevmedim. Belki de yazarın kitaplarını arka arkaya okuduğum içindir ama diğer iki kitabı bana göre daha iyiydi. Sunay Akın’la ilk kez tanışacaklara bu kitabı değil, Bir Çift Ayakkabı ve/veya İstanbul’un Nazım Planı’nı tavsiye ederim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...