15 Mart 2017 Çarşamba

UYARLAMACA (MİMLENDİM #18)

sule uzundere blog mim yazıları


Bloguma son zamanlarda istediğim sıklıkta yazamadım. Bu yüzden hazır ilham ve zaman bulmuşken arka arkaya yazayım dedim. Sevgili Belle beni bu güzel mime davet etmişti. Kendisine mim için teşekkür ediyorum. Onun cevaplarını buradan okuyabilirsiniz. Bu güzel mimi buldukları için bir teşekkür de Yorum Atölyesi’ne. Onların yazısını da buradan okuyabilirsiniz.

1)Uyarlama dizi/film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkta uyarlama dizi film seyredersiniz?
Uyarlama dizi ve film izlemeyi çok severim. Okuduğum kitabın uyarlamasını, çok beğenmeyeceğimi bilsem de, merakımdan izlerim. Henüz kitabını okumadığım uyarlamaları da izlediğim olur. Eğer filmini çok beğenirsem kitabını filmden sonra alıp okuyabilirim.

 2)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?
Aklıma gelen örnekler önce filmini izleyip sonra kitabını okuduğum eserler. Kitabı okuduktan sonra filmi izleyince film çok iyi olsa bile bizim kafamızın içinde kitabı okurken canlandırdığımız hayalleri %100 yansıtamayacağı / yansıtamadığı için tam olarak beğenemiyorum. Bu anlamda Dövüş Kulübü, Bir Gün, Aşk ve Gurur, Yıldız Tozu çok başarılı bulduğum uyarlamalar. 

 3)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz, uyarlamayı yapanlara "neden yaptınız bunu neden?" diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?
Aklıma çok kötü bir uyarlama gelmedi. Sadece Harry Potter ve Azkaban Tutsağı’nda çok büyük bir hayal kırıklığına uğramıştım çünkü okuduğum kitaptan uyarlanmış bir filmi ilk kez izliyordum. Sanmıştım ki kitaptaki replikler bire bir söylenecek, bütün olaylar çekilecek. Tabii öyle olmamıştı. Ben de sinir olmuştum. Şimdi izlesem ne düşünürüm bilmiyorum.

 4)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?
*Taht Oyunları’nın ilk sezonu çok iyi bir uyarlamaydı. Birinci kitabı dizinin birinci sezonuna çok güzel uyarlanmıştı, sonra dizi, kitaptan koptu. Bu yüzden etkisini de kaybetti bence.

*Outlander da çok başarılı bir uyarlama. Özellikle Jamie Fraser karakterine seçilen Sam Heughan en başarılı cast seçimlerinden biri olabilir.

*BBC’nin klasik eserlere yaptığı mini diziler çok başarılı ve sadık uyarlamalar oluyor. Sherlock ve Emma özellikle beğendiğim diziler.


 5)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz?
Düşündüm düşündüm aklıma bir dizi gelmedi. Bu yüzden bu soruyu geçiyorum.

 6)Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?
Pazar 6’lısı yazılarında bir hafta bu kategoriyi yazmıştık. O yazıyı buraya özetliyorum. İsteyenler buradan tam metni okuyabilir.
MURAT MENTEŞ – RUHİ MÜCERRET
Kitabı okurken karakterler gözümde tanıdığım ve sevdiğim oyuncular olarak canlandı. Kitapta çok fazla marka ismi geçiyor. Bu yüzden telif haklarından dolayı kitabın film olması zor ama eğer olsaydı bence oyuncu kadrosu şöyle olabilirdi:
Ruhi Mücerret: Şener Şen
Civan Kazanova: Okan Yalabık (Kilo vermesi ve forma girmesi şart)
Serpil Silahlıperi: Begüm Birgören
Nazlı Hilal: Tuba Büyüküstün
Fujer Fuji: Aslı Tandoğan (siyah saçlı haliyle)

AHMET ÜMİT – BEYOĞLU RAPSODİSİ
Uzun yıllar önce okumuştum Beyoğlu Rapsodisi’ni. O zamanlar yazarın Sis ve Gece kitabından uyarlanan film gösterimdeydi. Ben de bu kitap da sinemaya uyarlansa güzel olur diye düşünmüştüm ve oyuncu kadrosunu seçmiştim bile J
Kenan: Kenan Işık
Selim: Çetin Tekindor
Nihat: Altan Erkekli

SANDRA BROWN – KAZA KURŞUNU
Yine geçen sene okuduğum ve çok sevdiğim polisiye kitap. Detaylı yorumumu buradan okuyabilirsiniz. Bu kitabın film değil de 13 bölümlük çok güzel bir dizi olacağını düşünüyorum ve tabii oyuncuları da belirledim J
Duncan: Murat Yıldırım
Elise: Aslı Tandoğan
Yargıç: Mehmet Aslantuğ
Robert: Cem Yılmaz

DAN BROWN – DİJİTAL KALE
Bence Dijital Kale mutlaka film olmalı. Özellikle kitabın sonlarında insan çok heyecanlanıyor. O son bölümü 24 dizisindeki gibi gerçek zamana eşdeğer yaparlarsa filmin etkisi artar diye düşünüyorum.

ADAM FAWER – OLASILIKSIZ
Bence Olasılıksız film olmalı. Özellikle kitabın ortalarındaki o kaçma kovalama sahnelerini beyaz perdede izlemek çok heyecanlı olurdu.

ADAM FAWER – EMPATİ
Normalde Empati’yi bu listeye yazmazdım çünkü kitapta özel düşünce güçleri olan bir grup insan anlatılıyor, bunun filmi yapılamaz diye düşünürüm ama sonuçta filme çekilemez denilen, koku duyusunu anlatan Koku kitabının bile filmi yapıldıysa, ki çok güzel bir filmdir, bence Empati de filme çekilebilir. Eğer iyi bir senarist ve yönetmenin eline düşerse efsane bir film olur ama yanlış ellerde büyük hayal kırıklığına dönüşebilir. Riskli bir proje J

Ben bu mimi yapmakta geç kaldığım için kim yaptı kim yapmadı tam olarak hatırlamıyorum. Bu yüzden yapmak isteyen herkesi mimliyorum. Yaparsanız lütfen yorumlara yazın, okuyayım.

Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle, hoşça kalın.


23 yorum:

  1. Sam Heughan'a ben de bayılıyorum, diziyi sadece onun için izlemiştim :D BBC'nin klasikleri konusuna da katılıyorum, çok başarılılar. Azkaban Tutsağı kitapla birebir gitmese de benim favori HP filmlerimden biri, Sirius'u görmek harika :D
    Uyarlamaları beğenmeyeceğimi bile düşünsem ben de meraktan izliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, Azkaban Tutsağı benim seride en sevdiğim kitaptır. Filmi ikinci kere izlediğimde fikrim değişecektir ama ilk kez okuduğum bir kitabın film uyarlamasını izlemek gerçekten hayal kırıklığı olmuştu.

      Sil
  2. adam fawer empatiye bende bayılmıştım :) tekrar okuyacağım boş vaktimdeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilayda şen, okunacak o kadar kitap varken bir kitabı ikinci kez okumaya vakit ayıramıyorum ama ben de Empati'yi yeniden okumak isterdim. Okuyalı on seneye yakın oldu. Detayları unuttum.

      Sil
  3. Ruhi Mücerret'e başlayacakken bu yazıya denk gelmem güzel bir tesadüf oldu :) Yıldız Tozu uyarlamasını bende çok sevmiştim hatta filmini daha çok beğenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler, Ruhi Mücerret insanları ikiye ayırıyor. Okuyanlar ya çok sıkılıp yarıda bırakıyorlar ya da benim gibi hayran kalıyorlar. Umarım sen ikinci gruba girersin.

      Yıldız Tozu'nun kitabını okumadım, sadece filmini izledim. Filmini o kadar beğendim ki kitabını da okumaya karar verdim :-)

      Sil
  4. Ellerine sağlık, şahane biz yazı olmuş. Asıl ben katıldığın için teşekkür ederim :) Son madde için baya kafa yormuşsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, son maddeye daha önce pazar 6'lısında cevap verdiğim için tekrar düşünmeme gerek kalmadı :-) Beni mimlediğin için tekrar teşekkürler :-)

      Sil
  5. Dijital Kale mantıklı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur, değil mi? Bence de güzel olurdu :-)

      Sil
  6. İlkay Özgür, Sam Heughan'i sevmeyen, beğenmeyen yoktur sanırım. Adam mükemmel bir karakter oyuncusu. Seviyoruz kendisini :-)

    YanıtlaSil
  7. ben de ilk filmi izlersem kitaptan zevk alabiliyorum ama önce kitabı okursam mutlaka eleştirecek ya da beğenmeyecek daha fazla yer buluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ, aynen dediğin gibi oluyor Eylem :-)

      Sil
  8. Öncelikle mime katıldığınız içim çok teşekkürler Şule ablacığım. HARRY Potter uyarlamasını herkes en iyi demiş ama cidden okuyup izleyenlerin en başarısız buldukları bölüm azkaban tutsağı ki.bende aynen böyle düşünüyorum. OUTLANDER ın ilk kitabını okudum hayalimde Jamie yi canlandoramayınca bende google da arattım ve dizisinde oynayan aktör çıktı ve hayalimde daha rahat canlandorabilir oldum. Kitabını okudum pek sarmadı ama dizisinin sadece fragmanını seyrettim nasıldır bir yorum yapamam. Bence de BBC nin diziler gerçekten de kaliteli oluyorlar tam doxundalar.adam fawer in eserleri müthiş aksiyon dolu olduğundan bende kesinlikle uyarlanması gerektiğini düşünüyorum bence yakında dq vbu gerçekleşecektir. Ne kitaplar uyarlanıyor onlar mı uyarlanmayacak? Harika bşr mim olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip, rica ederim canım. Mim için ben teşekkür ederim.

      Yorumlarım konusunda aynı düşünmemize sevindim. Neredeyse bütün popüler kitaplar sinemaya uyarlanmışken Adam Fawer'ın kitaplarının henüz uyarlanmaması şaşırtıcı.

      Sil
  9. Mime katıldığın için çok teşekkür Şule Ablacım. 😊
    Cevapların çok güzel olmuş, keyifle okudum. Bahsettiğin çoğu uyarlamayı izlemedim, pek film dizi izlemediğim için.
    Harry Potter uyarlamalarını çoğu kişi başarılı bulurken senin farklı cevabın şaşırttı. :D Ben uzun zaman önce izlemiştim, filmi doğru düzgün hatırlamıyorum bile. 😄
    Sherlock benim de en başarılı bulduğum ve sevdiğim uyarlamalardan. 😊 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma Tezgi, rica ederim canım. Mim için ben teşekkür ederim.

      Harry Potter cevabını vermemin sebebi dediğim gibi okuduğum kitabın film uyarlamasını ilk kez Harry Potter'da izlemiştim. Ben kitabın aynen çekileceğini, repliklerin birebir söyleneceğini sanıyordum. Kitabın bazı yerlerini ezbere bildiğim için farklı cümleler duyunca çok şaşırmıştım. Şimdi izlesem daha objektif bir bakış açısıyla izlerim. O zaman fikrim nasıl olur bilmiyorum.

      Sil
  10. Aşk ve Gururun çoğu uyarlamasını izledim ve hiçbiri hayal kırıklığına uğratmadı şu an. BBC'nin yayınladığı mini dizisi favorim olsa da Keira Knightleynin Elizabethi canlandırdığı filmi de çok severim :'))

    Bana göre Harry Potterdaki en hayal kırıklığı olan film Melez Prens. Azkaban favori kitabım olduğu için herhalde gözüm görmüyor filmdeki eksikliklerini :D

    Dan Brownın neredeyse tüm kitaplarına film çekiyorlar ama Dijital Kalenin nesi eksik bilmiyorum :D Resmen üvey evlat muamelesi görüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin, bence bir gün mutlaka Dijital Kale'nin de filmi yapılacak.

      Harry Potter'ın filmlerini yazın baştan sona izlemeyi planlıyorum. O zaman daha doğru bir değerlendirme yapabilirim.

      Sil
  11. Ben hiç uyarlama film izlemedim ama son zamanlarda okuduğum bazı kitapların uyarlamalarını izlemek istiyorum. Mesela Kirpinin Zarafeti ve Acı Çikolata gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuuuk, iki kitabı da duymadım ama filmlerini izlemek istediğine göre sevmişsin demektir. Araştırayım hemen :-)

      Sil
  12. Allah allah, ben bu yazını okuduğumu hatırlıyorum ama yorum bırakmamışım :D Herhalde otobüste, durakta beklerken filan okudum. Neyse :D Senin listelerinde Dan Brown gördükçe kanım kaynıyor :D Dijital Kale'yi okumayı aklıma koydum, bakalım ne zaman kısmet olacak... Bu mimi ben de yazdım fakat yayınlamadım daha ama en iyi uyarlama diziye ben de Sherlock demiştim. Çünkü harika :D Emma'yı bana kitabını okuduğumda önermiştim, aklımda, hala izleyemedim ama. İnşallah bu yaz ya da vizelerden sonra el atarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, bazen gözden kaçırdığımız yazılar olabiliyor. Benim bir ay sonra yorum yazdığım yazılar var :-)

      Senin cevaplarını merakla okumayı bekliyorum :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...