24 Mayıs 2015 Pazar

SEBO’NUN GÜNLÜĞÜ ANKETİ


     Sevgili Sebo’nun Günlüğü bir gazetede gördüğü anket sorularını bloguna taşımış. Bizleri de bu soruları cevaplamak için davet ediyor. Ben de birkaç gün gecikmeli de olsa bu ankete katılıyorum. Onun cevaplarını okumak için tıklayınız.
1.En sevdiğiniz kelime?
Kelimenin söylenişi bakımından mı yoksa anlamı bakımından mı soruluyor emin olamadığım için bu soruya 2 cevap vereceğim. En sevdiğim kelime “Merhaba” . Basit gibi görünüyor ama en zevkli sohbetler, en güzel dostluklar, en tutkulu aşklar da bir merhaba ile başlamaz mı? Daha çok insana merhaba demeliyiz. Söylenişi açısından meğer ve bilakis kelimelerini seviyorum. Bence kulağa çok hoş geliyorlar.

2.Nefret ettiğiniz kelime?
“Ego”. Bu kelimeyi son 2 yılda, hayatımda duyduğumdan daha fazla duydum. Bir “Benim egom yüksek. Egoları çarpışıyor. Egosuna zarar verdi.” Muhabbetidir gidiyor. Biz bu sosyete lafını kullanmıyoruz, sizin ego dediğiniz şeye biz kendini beğenmişlik, ukalalık, g.tü kalkıklık diyoruz.

3.Ne sizi heyecanlandırır?
Kitap alışverişi yapmak. Kargo yolu gözlemek. Sonra kargoyu açıp kitapları tek tek elime almak. İlk sayfalarına kitabı aldığım tarihi ve yeri yazmak. Sonra o kitapları kitaplığıma yerleştirip önce hangisinden başlasam diye düşünmek beni heyecanladırır.

4.Heyecanınızı ne öldürür?
İnsanların olumsuz yorumlarını kafama takmam ama bazıları özellikle moralinizi bozmaya çalışır gibi sert sözler söylüyorlar ya, bu canımı sıkıyor bazen.

5.En sevdiğiniz ses nedir?
Keman sesi. Çalabilmeyi çok isterdim ama benden geçti. Çocuğuma keman dersi aldırırım artık :-)

6.Nefret ettiğiniz ses?
Okulda amaçsızca çığlık atan çocukların sesi, yüksek tondaki ıslık sesi, tebeşirin tahtayı çizme sesi, erik yenilirken çıkarılan o ses vb.

7.Hangi mesleği yapmak istemezsiniz?
Doktor ya da hemşire olmak istemezdim. Hem midem çok güçlü değildir hem de insanların hastalığından ve/veya ölümünden çok etkilenirdim.

8.Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdiniz?
Çöp adamdan başka bir şey çizemeyen biri olarak güzel resim çizebilmek isterdim. Özellikle insan portresi çizebilseydim sevdiklerimi çizmek beni çok mutlu ederdi.

9.Kendiniz olmasaydınız kim olurdunuz?
Ben kendimden memnunum. Tamam, mükemmel değilim ve mükemmel bir hayatım yok ama iyiyim böyle. Kendimi ve hayatımı seviyorum. Hem yerine geçmek istediğimiz kişinin hayatını ne kadar biliyoruz? Ya o kadar iyi değilse?

10. Nerede yaşamak isterdiniz?
Adana’da yaşamak istiyorum ve eğer bir aksilik olmazsa bu sene tayinimiz çıkacak ve eylülden itibaren Adana’da yaşayabileceğim :-)

11. En önemli kusurunuz nedir?
İnsanlarla kolay iletişim kuramıyorum, kolay yakınlaşamıyorum. Çevremdeki insanlar beni, en azından başlarda, soğuk ve sessiz olarak tanımlıyor. Gerçi son yıllarda biraz daha sosyalleştim ama benim için hâlâ yeterli değil.

12. Size en fazla keyif veren kötü huyunuz nedir?
Tembellik.

13. Kahramanınız kim?
Benim yapmak isteyip de yapmadığım/yapamadığım şeyleri yapan herkes benim kahramanım. Yurt dışına gezmeye giden öğretmen arkadaşım da, ilk kitabını yazan 22 yaşındaki genç de.

14. En çok kullandığınız küfür?
Ben bu seneye kadar 1-2 kez hariç hiç küfür etmedim desem inanır mısınız? Bir de Adanalı olduğumu söylersem buna inanmak daha da zorlaşır sanırım :-) Gerçekten hiç küfür etmezdim, en fazla “Aptal, gerizekalı, pislik vb.” derdim. Ağustos ayında küfür seven bir adamla evlenince benim de ağzım bozulmaya başladı :-) İnsanların önünde seviyeli bir ilişkimiz var ama evde sık sık küfür duyuluyor :-) (Tabii bunlar incitecek şekilde değil; takılma, şaka amaçlı kullanılıyor.)

15. Şu anki ruh haliniz nasıl?
Mutlu ama canı sıkılan. Yapılacak bir sürü iş var ama canım bir şey yapmak istemiyor. Mekan değişikliğine ihtiyacım var. En iyisi ben bu hafta sonu şehir dışına kaçayım. (Böyle yazınca çok havalı durdu ama Batman’a gideceğim :-)

16. Hayat felsefenizi hangi slogan özetler?
“Hayat zor ama ben de kolay biri sayılmam.” Bu sözü ilk kez duyduğum liseden beri hayat felsefem olarak kabul ediyorum.

17. Mutluluk rüyanız nedir?
Eşimle uzun ve güzel bir evlilik yaşamak. Bizi mutlu edecek kadar çocuk sahibi olmak (0-1-2-3 arasında değişiyor.) Çocuklarımın iyi bir insan olduğunu  görmek ve kimsenin bakımına ihtiyaç duymadan huzur içinde ölmek.

18. Sizce mutsuzluğun tanımı?
Sevmediğin ve istemediğin şeyler yapmak zorunda kalmak. Sevmediğin bir şehirde yaşamak, sevmediğin bir işte çalışmak, sevmediğin bir insanla beraber olmak vb.

19. Nasıl ölmek isterdiniz?
Aslında ben ölmek istemiyorum :-) Mümkün olsaydı ölümsüz olmak isterdim ama illa ölmem gerekiyorsa uzun uzun  yıllar sonra  kötü bir hastalığa yakalanıp ölmek isterdim. Acı çekmeyeyim ama öleceğimi bileyim ki yarım kalan işlerimi bitirmek ve sevdiklerimle vedalaşmak için vaktim olsun.

20. Öldüğünüzde cennete giderseniz Tanrı’nın kapıda size ne söylemesini istersiniz?
Cennete gitmişim ya bir şey söylemesine gerek yok :-)


Evet, benim cevaplarım bu şekilde. Siz bu sorulara nasıl cevaplar verirdiniz? Siz de ankete katılın ve cevaplarınızı buraya gönderin. Hepsini merakla okuyacağıma emin olabilirsiniz. Görüşmek üzere. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...