23 Şubat 2017 Perşembe

GERİYE BAKIŞ 2016 (MİMLENDİM #16)

Görsel Esseve Rin'in blogundan alınmıştır. 



Tam iki aydır mim yapmamışım. Bunun nedeni mimlenmemem ya da yapılacak mim olmaması değil tamamen tembelliğim ve üşengeçliğim. Mesela sevgili Esseve Rin beni aralık ayında 2016 değerlendirmesi için mimlemiş. Ee, bir yılı doğal olarak yılın son günlerinde değerlendirirsin. Benim mimi yazmam şubat ayını buldu, bari marta sarkmasın diye bugün yapayım dedim.

En iyisi ben mimi yapmayı daha fazla geciktirmeyerek hemen yazmaya başlayayım. (Sevgili Esseve Rin, bu kadar gecikmeye beni bir daha mimlemezsin büyük ihtimalle. L Yine de mim için çok teşekkür ederim. Onun yazısını da buradan okuyabilirsiniz.)


Okunan kitap sayısı: 85
Son üç yıl içinde en çok okuduğum sene 2016 oldu. Bu sene daha da çok okumak istiyorum. 2017 hedefim üç basamaklı sayılar, en az 100 kitap okumak. Yılın ilk iki ayındaki performansımı sürdürebilirsem daha fazlasını da okuyabilirim. Ay hadi inşallah J

Okuduğum kitapların listesine buradan, geçen sene okuduğum en iyi 10 kitap listesine de buradan ulaşabilirsiniz.


İzlenilen film sayısı: 65
Yılda 65 film demek 5,5 günde bir film izlemişim demek. Sanki daha iyisini yapabilirdim. Kaldı ki IMDB’nin en iyi 250 filmini izlemek, Oscar’da en iyi film ödülünü almış bütün filmleri izlemek, Oscar’da ana dallarda ödül almış filmleri izlemek gibi büyük hedeflerim de vardı ama olmadı. 2017’de hepsini birden gerçekleştirmem imkansız ama ne kadar ilerlersem o kadar iyi.

İzlediğim filmlerin listesine buradan , sinemada izlediğim filmlerin listesine ve yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.


İzlenilen dizi sayısı: 2
Kitap ve film sayım fazla olunca dizi sayım sadece 2’de kaldı. Hatta 1,5 çünkü biri bitmedi daha. Tek tesellim izlediğim iki dizinin de çok güzel olmasıydı. Ben dizileri günde bir iki bölüm şeklinde izlemeyi sevmiyorum. İstiyorum ki bir oturayım arka arkaya bölümleri devireyim. Birkaç günde bir sezon bitsin. Böyle bir izleme şekli için boş vakte ihtiyaç var. Onu bir türlü ayarlayamıyorum. Olmadı yaz tatilimi sadece dizi izlemeye ayıracağım. Bu sene en azından bir Kore dizisini izlemek de hedeflerim arasında.

İzlediğim dizilerin yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

Bloga yazılan yazı sayısı: 92
2016’da ortalama olarak dört günde bir bloguma yazı yazmışım. Geçen sene yazdığım 10-15 yazımı sildiğim de düşünülürse bence güzel bir sayı. Yalnız sildiğim yazılarımın ismi ve fotoğrafı hâlâ blogumda görünüyor, tıkladığımda “Aradığınız sayfa bulunmamaktadır.” gibi bir ifade çıkıyor. Bir yazıyı blogdan tamamen silme konusunda bilgisi olan lütfen paylaşsın çünkü blogumda biraz daha temizlik yapmak istiyorum.

Instagramda paylaşılan fotoğraf sayısı: 0
İnstagram hesabımı dondurdum. Belki yazın açarım ama şimdilik kullanmayı düşünmüyorum.

 Yapmak istediğim iki mim daha olduğu düşünülürse bu hafta blogumda mim yazılarına doyacaksınız.

2017’nin daha verimli geçmesi dileğiyle, hepinizi selamlıyorum J


21 yorum:

  1. Çok güzel :), kitap sayın özellikle. Ben blogların sene sonunda çıkardıkları bu şeyleri çok seviyorum, bu sene filmleri ben de sayacağım. Kitaplar zaten online kütüphanelerden belli oluyor, filmleri de yazıyorum artık bir kenara çok merak ettim ben de ama düzenli kaydetmediğim için bilemedim tam veya yakın bir sayıyı 2016 yazılarınızı okurken. Ben de seni şubatta mimledim, bu hesaba göre mart mayıs gibi bekleyeyim o zaman yazını :). Erken olursa da sürpriz olur :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi; bence de yazmalısın: sene sonunda bununla ilgili bir yazı okumak isterim senden:

      senin mimin martta yazılır: artık daha düzenli yazmaya karar verdim ama bakalım bu kararı uygulayabilecek miyim :)

      Sil
  2. İkimizin film ve dizi sayıları birbirine ters orantılı. Bende dizi fazlayken sende film :D İnşallah bu sene hedeflerinin büyük kısmını gerçekleştirirsin :)

    Bu arada mimledim seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi; çok teşekkür ederim: film izlemeyi sevmeyen / izleyemeyen bloggerlar var: demek sen de onlardansın:

      mim için çok teşekkürler: bana hitap eden bir şeyse mutlaka yaparım ama gördüğün gibi bazen gecikmeler yaşayabiliyorum: onu görmezden geleceksin :)

      Sil
  3. Gerçekten oldukça avermli bşr 2016 geçirmişsiniz Şule Hanım. Özellikle kitaplar açısından. Umarım. Bu yılınınızda böylesine doku dolu geçer.film izlerken bende en iyi ileri izlemeye çalışıyorum ama vakit olmuyor malesef ki. Güzel bir mim olmuş. Sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip; çok teşekkür ederim: umarım hepimiz için verimli ve güzel bir yıl olur: senin mimini unutmadım; sırada o var :)

      Sil
    2. Yaparsanız sevinirim Şule Hanım ve severek okurum :)

      Sil
  4. film ve kitap için bereketli bir yıl olmuş,2017 inşallah arzu ettiğin sayılara ulaşırsın...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ÜZMEZ; güzel yorumun için çok teşekkür ederim: benden de sevgiler :)

      Sil
  5. Benim de aylardır bekleyen mimlerim birikti Şule abla. Zaman geçtikçe de huzursuz oluyorum, ben de yazmaya başlayayım artık şu mim yazılarını :D Bir de mimleyene ayıp oluyor gibi hissediyorum ben de :D Kitap sayın muazzam, benim de hedefim o sayılara ulaşır bir gün umarım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker; bir mim yazdım ama şu an bekleyen ^mim daha var: en iyisi fazla bekletmeden yazmak yoksa birikiyor; arka arkaya yazmak da istemiyorsun; zaman geçmiş oluyor: sen güzel mim yazısı yazıyorsun; yazdıklarını beğeniyle okuyorum:

      umarım canım :)

      Sil
  6. Kitap ve film hedefini kesin gerçekleştirirsin diye düşünüyorum. Güzel bir geriye bakış olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat; bu sene bütün kategorilerde iddialıyım bakalım: yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  7. İlkay Özgür, teşekkürler. Ben İnstagram'da çok zaman harcıyordum ve oraya güzel fotoğraflar koyma zorunluluğum varmış gibi geliyordu. Bu da beni geriyordu. Yazın tekrar açabilirim ama şimdilik kapalı kalsın.

    YanıtlaSil
  8. ben de neredeyse sadece insta hesabımla devam ediyorum :( harika oluyor bu istatistikler ama ya :D

    YanıtlaSil
  9. Şu an hangi diziyi seyrediyorsun oldukça merak ettim açıkçası Şule. Yalnız geç olsun, güç olmasın demişler. :D Bence bir dolu ve oldukça da keyif alarak okuduğum bir mimdi. Şule'nin 2016'sı dopdolu geçmiş dedim, bir de 2016'nın mimini 2017'de okumak inan ki çok hoşuma gitti. Biraz nostaljik bir izlenim verdi. ^^ Kitap sayın muhteşem. 2017'nin sonucu nasıl olacak merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River, bu aralar dizi izlemiyorum Riv. Sanırım yaza kadar da izlemeyeceğim. İki aylık tatilde izlemek istediğim dizilerin hepsini izlemeye çalışacağım.

      2016 evet verimli bir yıldı. Umuyorum 2017 daha güzel geçer :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...