30 Mayıs 2017 Salı

YARIYIL READING CHALLENGE 2017

2017’nin yarısına yaklaştığımız şu günlerde sevgili Öneri Makinesi bir challenge başlattı. Yılın kalan günlerinde 12 maddelik bir listeyi tamamlamaya çalışacağız. Kategoriler birbirinden güzel ve herkesin kolaylıkla kitap seçebileceği türden. Size fikir verir belki diye kendi listemi paylaşıyorum. Normalde bu tarz etkinliklerle etkinliğin başında seçtiğim kitaplarla, sonunda okuduğum kitaplar birbirinden çok farklı olur ama bu sefer listemi değiştirmeyip seçtiğim kitapların hepsini okumayı planlıyorum. Tabii etkinliği tamamlamak için önümüzde yedi ay olunca rahat konuşuyorum. Umarım durup durup son bir ayda hepsini okumaya çalışmam J

Kategorileri merak edenler inceleyebilir:

sule uzundereblog yarıyıl reading challenge 2017 listem


Bunlar da benim seçtiklerim:

1. 2015’te beş yıldız verdiğin bir kitabı tekrar oku:
Maalesef boş bırakacağım tek kategori bu çünkü bir kitabı ikinci kere okuma huyum yoktur. Yine de 2015’te hangi kitapları beğenmişim diye bir baktım, siz de bakmak isterseniz "2015’te Okuduğum En Güzel 10 Kitap" yazısına tıklayabilirsiniz.

2. Kapağı kırmızı olan bir kitap: MAKBULE ATADAN – BÜYÜK KARDEŞİM ATATÜRK
Bahar Okuma Şenliği’nde Atatürk’le ilgili bir kitap okumamız gerekiyordu. Zaten bu ay okumayı planlıyordum. Baktım kapağı kırmızı, buraya yazıverdim.

3. Başladığın bir seriyi bitir: SUZANNE COLLINS – ATEŞİ YAKALAMAK / ALAYCI KUŞ
Açlık Oyunları’nı bu ay okudum, arayı açmadan devam kitaplarını da okumak istiyorum.

4. Kendin için seçmediğin, önerilen bir kitap:

sule uzundereblog yarıyıl reading challenge 2017 listem

İşte burada iş size düşüyor. Yakın zamanda okumak istediklerimi kitaplığımın en üst rafına koyarım. O rafın fotoğrafını çektim ve sizden benim için kitap seçmenizi istiyorum. Daha önce okuyup beğendiğiniz, “Bunu mutlaka okumalısın.” dediğiniz bir kitap var mı? Birden fazla öneride bulunabilirsiniz. En çok yazılan kitabı bu kategori kapsamında okuyacağım.
(JACK LONDON - BEYAZ DİŞ seçildi).

5. Başlığında isim olan bir kitap: AYŞE KULİN - FÜREYA
Bu kitabı zaten Bahar Okuma Şenliği için okuyacaktım. Bir taşla iki challenge vurmuş oldum J

6. 2017’de çıkan bir kitap:
Bu kategorim şimdilik boş. Elimdeki kitapları bitirmek istediğim için kitap alışverişi yapmıyorum. Bu yüzden elimde yeni basılmış kitap yok ama illaki sene bitmeden bir alışveriş yaparım. O zaman bir kitap alırım, almazsam da bir arkadaşımdan ödünç alıp okurum.

7. Alışkanlıklarının dışında, farklı türde bir kitap: HARUKİ MURAKAMİ – KADINSIZ ERKEKLER
Öykü sevmediğim, tercih etmediğim bir tür. Bu kategoride arkadaşımın ev hediyesi olarak aldığı Kadınsız Erkekler’i seçtim. Evet, arkadaşlarım bana ev hediyesi olarak kitap alıyor J

8.Birleşik Krallık’ta geçen bir kitap: GEORGE ORWELL – PARİS VE LONDRA’DA BEŞ PARASIZ
George Orwell’dan Hayvan Çiftliği ve 1984’ü okumuştum. İkisini de çok beğendiğim için yazarın bu kitabından da beklentim büyük.

9.  Kapağında kadın olan bir kitap: VİRGİNİA WOOLF – KENDİNE AİT BİR ODA
Yine uzun zamandır okunmaya bekleyen bir kitap. Virginia Woolf’a Kendine Ait Bir Oda ile başlayıp diğer kitaplarını da okumak istiyorum.

10. Gelecekte geçen bir kitap: ANTHONY BURGESS – OTOMATİK PORTAKAL
Modern klasiklerden Otomatik Portakal da okunacaklar listemde. İçerisinde çok fazla şiddet ögesi olduğu için gözüm korkmuyor değil.

11. Yeni bir seriye başla: ASUDE – PABUCUMUN AJANI
Pabucumun Ajanı’nı takasla almıştım. Elimde okumak istediğim başka seriler de var ama zaten Bahar Okuma Şenliği için okuyacaktım. Elimin altında olunca başka kitap aramadan onu yazdım. Beğenirsem devamını getiririm.

12. Favori yazarından bir kitap: ZÜLFÜ LİVANELİ – SEVDALIM HAYAT
Zülfü Livaneli’den okumadığım çok az kitap kaldı. Sevdalım Hayat da onlardan biri. Belki sene bitmeden Zülfü Livaneli ve Kitapları” diye bir yazı yazabilirim.

Seçtiğim kitapların hepsi bir arada:

sule uzundereblog yarıyıl reading challenge 2017 listem


Evet, benim bu sene mutlaka okumak istediğim kitaplar bunlar. Siz de bu güzel etkinliğe davetlisiniz. Eğer katılırsanız lütfen yorumda belirtin, listenizi görmeyi çok isterim.


Dördüncü kategori için önerilerinizi bekliyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere. 

34 yorum:

  1. Postu okurken bile yorumlar kafamda birikti. Öncelikle tavsiye kitaplarının hepsi çok iyi ama ben Nar Ağacı ve Jojo Moyes kitabını öneriyorum. Ev hediyesi fikrine bayıldım. Ben de bu etkinliğe katılıyorum ve Otomatik Portakalı kopya çekebilirim. Asude güzeldir. Romantik, eğlenceli, içiniz kıpır kıpır olur ve saatler içinde biter. Benim takip ettiğim bir yazar. Mutlu olmak için birebir. Kendine Ait Bir Oda ise harikadır. Hemen yazarın diğer kitaplarını okumak istersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, senin de katılacak olmana çok sevindim. Listeni merakla bekliyorum.

      Asude'yi önce okuyayım o zaman. Sene sonu olduğu için öğrenciler okula gelmiyor. Okulda gün bitene kadar bitiririm belki :-)

      Kendine Ait Bir Oda'yı beğenmene sevindim. O kitabın bana ilham vereceğini düşünüyorum.

      Öneriler için teşekkürler.

      Sil
  2. Hımm hoşuma gitti ilk challenge denememi yapabilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur, ne güzel olur. Seni de aramızda görmek isteriz.

      Sil
    2. Puanlamayla ilgili birşeyler yazmamışsın ama nasıl oluyor

      Sil
    3. Cahil Okur, puanlama yok, yarışma yok. Amaç okuyabildiğin kadar okumak:-)

      Sil
    4. Yarışma olmadı mı olmaz ama ya :D

      Sil
    5. Cahil Okur, biz yarışırız o zaman :-) Bu arada bloguma en çok yorum yapanlar listesine girmişsin. Sen de blogunda yapsana, bakalım ben senin ilk beşine girebilecek miyim :-)

      Sil
    6. Sen ilk sırada olursun abla. Bendeniz fakir bir blogger ım ve mazur görürsün tanıyan edenimiz az. sen ve bir kaç güzel insan, ilk sırada olduğuna eminim :( (Fena Küçük emraha bağladım)

      Sil
    7. Cahil Okur, ben o kadar iddialı değilim ama ilk beşe girerim herhalde. Yaparsan haber et :-)

      Sil
    8. Geçen attığın kod ile denedim ama olmadı :(

      Sil
    9. Cahil Okur, belki de ben atmayı becerememişimdir. Blogumu düzenleyen arkadaş hazırlamıştı. Ben yapmadığım için yardımcı olamayacağım ama nette ararsan nasıl yapılacağını bulursun bence.

      Sil
    10. Cahil Okur,
      bu sorunu ilerleyen zamanlarda çözdük neyse ki.

      Sil
  3. Vayy süper bir liste olmuş :). Senin okunmayan kitaplarında okuduğum yazarlar olsa da okuduğum kitap yok :(. Okumadım ama Mr. Hyde'ı oku, çok merak ediyorum o kitabı bir de Orwell'in seçmediğin kitabını :). Yorumlarını bekliyorum kitapların :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, teşekkürler. Okudukça mutlaka blogumda paylaşırım. Sadece zamanı geç olabilir :-)

      Sil
  4. 4. başlığınızın içeriğine dayanarak ben size Beyaz Diş'i öneririm. Etkinliği beğendim, katılma konusunu düşünüyorum, ilginç olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur, Beyaz Diş'i birçok kişiden duydum. Merak ettiğim kitaplardan biri. Umarım siz de katılırsınız. Böyle etkinlikler ne kadar kalabalık yapılırsa o kadar güzel oluyor :-)

      Sil
  5. Yaaa, ben katılmayacaktım aslında tamamlayamam diye ama senin katıldığını görünce ben de heveslendim Şule abla. Liste yapmaya başlayacağım hemen! :D Bu arada dördüncü kategori için önerim, BEYAZ DİŞ! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker, Gözde listeyi tamamlamak için 7 ay var. Yaparsın bence. Beyaz Diş'i yazan ikinci kişisin. Sanırım onu seçeceğim :-)

      Sil
  6. Çok güzel bir etkinlik ve böyle etkinlikler farklı kitaplar okuyabilmek için iyi fırsatlar.
    Fotoğrafta Zweig' in bir kitabını gördüm. Adını okuyamadım ama onu seçtim. Zweig adını yazsa yine okurum :)
    Murakami'nin Kadınsız Erkekler kitabını okumuştum ve gerçekten baya farklı gelmişti bana acaba sen üzerine neler yazarsın merak ediyorum :)
    Orwell, benim de severek okuduğum bir yazar ve sseçtiğin kitabını okumayı düşünüyorum.
    Kendine Ait Bir Oda, birkaç kez kitapçıda arka kapağını okuyup beğendiğim ama henüz sahip olamadığım bir kitap ama içimden bir ses güzel olduğunu söylüyor.
    Otomatik Portakal' ı da okuyup Çavdar Tarlasında Çocuklar'ın diline benzettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryem Çandır, Zweig'in Amok Koşucusu kitabı var. Önerini kayda aldım :-)

      Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı rahat okumuştum. O zaman Otomatik Portakal'dan da korkmama gerek yok :-)

      Sil
    2. Amok Koşucusu'nu ben de merak ediyorum :)
      Otomatik Portakal baya akıcı bir kitap. Hiç hözün korkmasın bir çırpıda okursun :)

      Sil
    3. okumasyon, o zaman haftaya ilk onu okuyayım. Teşekkürler :-)

      Sil
  7. Senin listelerine bayılıyorum ya insan ilham almadan geçemiyor. :D
    Paris ve Londra'da Beş Parasız çok güzeldir, senin de seveceğini düşünüyorum. :)
    Okumanı bekleyenler çok güzelmiş, bazılarını bende merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma Tezgi, okunmayı bekleyen çok kitap var. Allah zaman ve azim verdikçe okumaya çalışıyorum :-)

      Önerini dikkate alacağım. Teşekkürler :-)

      Sil
  8. Listeyi görüp heveslenmemek elde değil. Harika bir etkinlik olmuş, eğer ben de listemi tamamlayabilirsem katılmak isterim. :)
    4.maddeniz için de Nar Ağacı veya Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ın Tuhaf Hikayesi'ni öneririm. İkisini de yakın zamanda okumuş ve çok sevmiştim. İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Obur Okur, sizin de katılmanızı çok isterim. Listenizi bekliyor olacağım :-)

      Önerinizi dikkate alacağım. Teşekkürler :-)

      Sil
  9. süpersin ya , ben bir türlü katılamıyorum bu etkinliklere , elimde okuyacağım o kadar çok kitap var ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ, eee o zaman sen de katılsana. Yakın zamanda okumak istediklerini kategorilere yerleştirmen yeterli. Etkinliğin süresi 6 ay olduğu için rahat bitirirsin.

      Sil
  10. Çok güzel kitaplar seçmişsiniz. Hepsi kendini kanıtlamış yazarlara ait, muhtemelen sizi yüz üstü bırakmayacaklardır. Amin Maalouf okumaya Semerkant kitabıyla başlamıştım, kesinlikle öneririm. Severseniz diğer kitaplarına da rahatlıkla geçebilirsiniz. Ayşe Kulin'in Umut kitabı da iyidir, muhtemelen seversiniz, şimdiki listenizde de bir kitabı olduğuna göre aşina olduğunuz bir yazar. Onun dışında bir de Beyaz Diş'i öneriyorum. Keyifli okumalar.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat Ocak, Semerkant benim de merak ettiğim ve seveceğimi düşündüğüm kitaplardan. Ayşe Kulin'in 20'ye yakın kitabını okudum. Umut da okumak istediklerim arasında. Beyaz Diş'i birkaç arkadaş daha önerdi. Sanırım onu seçeceğim.

      Öneriler için çok teşekkür ederim :-)

      Sil
  11. çok güzel kitaplar, yine güzel bir challenge, keyifli okumalar Şule'cim:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...