13 Ekim 2017 Cuma

IMDB TOP 250 MARATONU

sule uzundere blog film yorumları



Herkese iyi akşamlar. Blogumu düzenli takip edenler “IMDB’nin ilk 250 filmini izleme” hedefimi biliyorlar. Haziran ayında bu listeyi güncellemiş ve blogumda yazmıştım. Geçen gün sevgili Gül Özdemir ile bir yorumda konuştuktan sonra ikimizin de bu listeyi tamamlamak istediği ortaya çıktı. Biz de neden bunu bir etkinliğe dönüştürmüyoruz dedik. Belki bizim gibi film izlemeyi seven insanlar vardır ki olduklarını biliyoruz. Okuma maratonları, kültür sanat etkinlikleri derken film izleme etkinliği eksik kalmasın diye IMDB Top 250 Film İzleme Maratonu düzenlemeye karar verdik.

Eğer maratona katılmak istiyorsanız 14 Ekim-9 Ocak tarihleri arasında iki blogdan birine yorum bırakabilirsiniz. Katılan kişilerin bir listesini yapacağız. 10 Ocak tarihinde yayınlayacağımız yazılara izlediklerinizi bildirirseniz puanlamaya da dâhil olursunuz. Ayrıca izleyeceklerinizin ya da izlediklerinizi blogunuzda paylaşıp linki yorumlara bırakırsanız daha bir güzel olur. Ben listemi bu hafta içinde belirleyip blogumda duyuracağım. 

Not: Top 250 filme buradan ulaşabilirsiniz. Liste, sabit bir liste olmadığı için son sıralardaki filmlerin maraton süresince liste dışına çıkması mümkün ama bu durum sorun değil, siz izlediğiniz zaman listede olduğunu belirtirsiniz. 
Kategorilere geçelim:

1. Kategori (10 puan): Anime ya da animasyon türünde bir film.
2. Kategori (10 puan): Siyah beyaz filmlerden bir film
3. Kategori (10 puan): Sessiz filmlerden bir film
4. Kategori (10 puan): 120 dakikadan uzun bir film.
5. Kategori (10 puan): Bir seriye ait bir film. (Seriye ait bütün filmlerin IMDb listesinde olmasına gerek yok, izleyeceğiniz film olsun yeter.)
6. Kategori (10 puan): Listede yer alan filmlerin çoğu ABD yapımı, bazı ülkelerin ise bir iki tane de olsa filmi var listede. Ben o ülkelerden 5 tanesini seçtim siz ise sadece bir ülkeyi seçip listede bulunan filmini izleyecekseniz. 
Arjantin, Danimarka, İran, Meksika, Brezilya (Listeye bu linkten ulaşabilirsiniz not düşeyim ülkeye tıkladığınızda kırmızı yazılı olan filmler şu an listede olan filmler, diğerleri geçerli değil.)
7. Kategori  (10 puan): Çok sevdiğiniz ve tekrar izlerim dediğiniz bir film.
8. Kategori  (10 puan): Kitabı olan bir film. Not: Kitabı okuma şartınız yok.
9. Kategori (Her film 10 puan 2 film izlenirse toplamda 30 puan): Listede en çok filmi olan yönetmenlerden 5 tanesini sizler için seçtim, siz de içinden birini seçip iki filmini izliyorsunuz.
 Alfred Hitchcock-Quentin Tarantino- Ingmar Bergman-Christopher Nolan-Steven Spielberg
10. Kategori (Her film 10 puan 4 film izlenirse toplamda 60 puan): 8 farklı türden 4’ünü seçip o türde bir film izlenecek.
 Bilim-kurgu, gerilim, dram, biyografi, romantik, aksiyon(polisiye), fantastik, komedi
11. Kategori (Her film 10 puan 2 film izlenirse toplamda 30 puan): 
a) Puanlamaya göre ilk 25'e giren bir film.
b) Puanlamaya göre son 25'ten bir film.
12. Kategori (Her film 10 puan 4 film izlenirse  toplamda 70 puan):
a) 1940-1950 tarihlerinde çekilmiş bir film.
b) 1950-1970 tarihlerinde çekilmiş bir film.
c) 1970-2000 tarihlerinde çekilmiş bir film.
d) 2000-2017 tarihlerinde çekilmiş bir film.
13. Kategori (Her film 5 puan 10 film izlenirse toplamda 60 puan): Canınızın istediği 10 film. 


Kimler bizimle beraber? Ne kadar çok kişi katılırsa o kadar eğlenceli olacak. Aynı filmleri izleyip sohbet edebilir ya da farklı filmler izleyip yeni filmler keşfedebiliriz. Katılımlarınızı bekliyorum. 

Katılanlar:
1. Gül Özdemir
2. Şule Uzundere
3. Sibelynka
4. Hatice Yazıcı
5. Devrik Cümleler
6. Aden Ferde
7. Kerem Esena
8. Handan
9. Film Gündemi

26 yorum:

  1. Ben Esseve Rin'in "Korku Filmleri Maratonu"na da katıldım ve buna da katılmak istiyorum.
    Bol bol film izleyelim ne güsselll!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birebir uyamasam da listeye filmlerim hazır!
      https://sibelynka.blogspot.com.tr/2017/10/film-izleme-etkinligi.html

      Sil
    2. Sibelynka,
      senin gibi bir film sever mutlaka katılmalıydı zaten. Çok sevindim katılmana :-)

      Sil
    3. Sibelynka,
      maşallah sana. Çok hızlısın:-) Listeni merakla inceleyeceğim.

      Sil
  2. Çok mantıklı olmuş, izleme şenliği :)) Okul olmasaydı ben de katılırdım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      daha önce aklımıza gelseydi yazın da yapardık. Bakarsın sürekli hale getiririz :-)

      Sil
  3. Aaa ne güzel düşünmüşsünüz. bakalım benim izlediklerim de listeyi yapmama yetecek mi:)) Kasım ortalarına gelmeden ilk boş fırsatım da buna tekrar bakacağım ilgimi çekti,sonrasında Diyarbakırda olacağım yine :) hem izlemediklerime denk gelirsem not alırım. Sevgiler canım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Yazıcı,
      yıl sonuna kadar istediğin bir zamanda katılabilirsin ablacım. Seni de aramızda görmeyi çok isteriz. Sevgiler :-)

      Sil
  4. Gerçekten çok hoş bir etkinlik. :) Ben maalesef katılamayacağım, çünkü bu gibi konularda spontane takılmayı daha çok seviyorum genellikle. :) Size bol bol eğlenceler o halde! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem AKAY,
      teşekkürler canım. Bir liste yapıp ona bağlı kalmak istemiyorsan 250'den istediğin filmleri izleyip sonra uygun kategorilere yerleştirebilirsin. Ben okuma şenliklerinde öyle yapıyordum, bu etkinlikte de seçtiğim listeme %100 uyacağımı sanmıyorum :-)

      Sil
  5. Şahane bir etkinlik hazırlamışsın Şulecim. Bu aralar biraz yoğun olduğum için bu etkinliğe katılamayacağım ama sizi zevkle takip edeceğim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat,
      teşekkürler canım. Senin gibi güzel film izleyen birinin etkinlikte olmasını isterdim ama başka sefere artık :-)

      Sil
  6. Uzun zamandır film izlemiyordum bir dizide günceli yakalamaya çalıştığımdan bu bahane ile imdb 250 biraz erimiş olur hemde film izlemeye geri dönerim özledim de beni de ekleyin :D Listeli şeyleri beceremem ama bu film olunca belki olur denemekten ne çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      çok sevindim katılmana :-) Amaç zaten listeyi biraz daha eritmek. Seçenek çok olduğu için ve süre uzun olduğu için listeyi tamamlamak zor olmaz diye düşünüyorum.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Aden Ferde,
      katıl tabii. Katılmaman hata olur :-)

      Sil
  8. Muhteşem bir etkinlik. Bende eksiklerimi tamamlamış olurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem Esena,
      o zaman sizi de listeye ekliyorum :-)

      Sil
  9. Film izlemeyi sevenler için mükemmel bir etkilnlik olmuş! Ben neredeyse hiç film izlemediğim için katılmasam da şimdiden herkese başarılar. ^-^

    YanıtlaSil
  10. Az kalsın haberim olmayacakmış,Film Gündemi'nde görüp geldim, ben de katılmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      çok sevindim. Hoş geldiniz. Adınızı ekliyorum. Listenizi merakla bekliyorum :-)

      Sil
    2. https://metebilge.blogspot.com.tr/2017/11/imdb-top-250-maratonu.html

      Şimdilik listem bu.

      Sil
    3. Handan,
      hemen inceliyorum :-)

      Sil
  11. Film listemi yayınladığımı söylemeye gelmiştim ama siz benden önce davranıp katılımcılara eklemişsiniz bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. www.filmgundemi.com,
      etkinlik için çok heyecanlı olduğumdan katılımcılar arttıkça mutlu oluyorum. Bu yüzden hemen ekledim :-)

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...